dilluns, 22 d’octubre del 2018

Seguretat i inseguretat

Torno a parlar sobre una temàtica que ja m'han dit diverses persones: "La sensació d'inseguretat". Moltes vegades, però, ho podem veure amb paraules com que necessitem més policies o més control. Crec personalment que va encaminat cap aquella sensació d'anar pel carrer i no sentir-te protegit.

Hi ha moltes solucions pel tema però crec que hauríem de començar pel bàsic d'arreglar els fanals. I ara em direu... Què té a veure? Doncs fàcil.. El fet és que si quan vas a casa cap a la Part Alta i et trobes un carrer completament fosc, no t'ajuda a sentir-te . Gens. I m'ha passat moltes vegades i és una situació continua, on els que vivim a aquesta zona de la Ciutat Patim. I a més, depèn de l'hora doncs sí, fa por.

Un altre fet és el tema de la Guàrdia Urbana i vigilància a la zona. Un dia, fa ja un temps a uns amics i a mi ens van parar per beure cervesa pel carrer quan havien tancat el bar. Van venir fins quatre agens... A veure... Mira que hi ha persones que fan coses completament horribles... Per què no vigiem més els grans "botellons" o els que passe substàncies il·legals? Doncs no, anem als quatre pringats que s'han quedat sense taula al bar. I a més, encara més greu és el fet que el mateix que diu el de la cervesa és el que promociona una beguda tan forta com el famós com el Chartreuse. Crec i tinc la sensació que podríem tenir una vigilància molt superior si no anéssim a castigar tant el que és fàcil i comencem a vigilar d'aprop el que és més difícil.

Aquesta opinió és basada amb una situació absurda que em vaig trobar i també a converses molt enriquidores amb tarragonins. Potser no és tant la falta de seguretat. Potser és que des de dalt no s'ha sabut mantenir segurs als ciutadans. Toca començar també a menjar-nos el cap per intentar aconseguir aquests fets.

Exemple d'un carrer a les fosques

1 comentari:

  1. Es veeritat, no et dona cap seguretat anar per un carrer fosc i maluradament m'ha passat alguna vegada. Tarragona, com la majoria de ciutats petites, la gent de cara a l'hivern se'n va a casa aviat. Per tant, només que vagis a les 10 de la nit, fosc des de les 19:00 i amb poca llum, no ens sentim segurs.

    ResponElimina